Kakav sadržaj vi kreirate online? Što je pozitivan online sadržaj?

contentcreation

Cilj i važnost pozitivnog online sadržaja leži u pružanju mladim korisnicima interneta pristup visoko kvalitetnim sadržajima koji mogu pomoći i osnažiti djecu i mlade ljudi da postanu aktivni i participativni građani.

Pružanjem pozitivnog online sadržaja jača se fokus na pozitivne digitalne mogućnosti za djecu, a u isto se vrijeme minimizira njihove rizike za mlade. Takvi sadržaji, ako su primjereni uzrastu djece, nude pozitivna i zabavna iskustva za djece te jačaju dječje samopoštovanje.

U rujnu, mjesecu koji se naziva mjesecom pozitivnog online sadržaja želimo naglasiti odgovornost svakoga od nas u kreiranju sadržaja koji su primjereni i mogu koristiti i ostalim ljudima, a isto tako i našu odgovornost u prijavljivanju neprimjerenih sadržajima društvenim mrežama na kojima ih zateknemo!

Nadovezujući se na gornju definiciju, pozitivan online sadržaj omogućuje djeci da:

  • uče i razvijaju se
  • zabavljaju se i uživaju
  • steknu i zadrže životne vještine
  • potaknu maštu
  • pojačaju i omoguće kreativnost
  • otkriju nove mogućnosti i sposobnosti
  • pojačaju socijalno/kulturno razumijevanje
  • razvijaju pozitivno viđenje o sebi i poštovanje svog identiteta
  • izgrade pozitivne odnose s obitelji i prijateljima
  • potiču osjećaj za sebe, zajednicu i mjesto
  • pojačaju sudjelovanje u društvu
  • proizvode i distribuiraju svoj pozitivan online sadržaj.

Kako postići najbolje rezultate?

  • prilikom kreiranja pozitivnog online sadržaja proučite što o njoj kažu stručnjaci
  • upoznate svoju ciljnu skupinu – istražite što vole, kakvi sadržaji ih privlače
  • učite iz iskustava korisnika i njihovih povratnih informacija o samom sadržaju
  • uključite djecu da osmisle nove ideje, karakteristike i teme
  • uključite roditelje i skrbnike kako biste dobili njihove povratne informacije
  • sigurnost: uključite roditelje, skrbnike i ponudite individualne odluke vezano za sigurnost
  • dopustite korisnicima da se interaktivno i razigrano uključe u sigurnosne značajke i mjere
  • ne podcjenjujte sadržaj za djecu – ponekad je jasan i jednostavan pristup obrađivanju tema privlačan i odraslima
  • distribuirajte sadržaj i formate kroz raznoliku ponudu usluga (npr. aplikacije, igrice, video snimke…)
  • prenesite ideje nastale izvan digitalnog svijeta u digitalno i obrnuto
  • ne bojte se teških tema – zlostavljanje, izbjeglice, terorizam ili smrt su teme koje se mogu obraditi na primjeren način i prilagođeno uzrastu!

Važna napomena je svakako i da smo mi, odrasli, ti koji svojim ponašanjem dajemo primjer ponašanja djeci – budimo primjeren uzor toga kako odgovorno koristiti Internet i iskoristiti sve prednosti koje nam Internet pruža!

Više o tome kako kreirati pozitivan online sadržaj možete pročitati na: https://www.betterinternetforkids.eu/documents/167024/3974002/POCC_BestPracticeGuide.pdf/7606c4a8-e6ac-4980-a6ab-1c2099597948

https://www.positiveonlinecontentforkids.eu/documents/2067076/2162084/Checklist_PositiveContent_provider_producer_HR.pdf/5e43d925-b192-4a2b-b773-b7ac8f164462

Autor: Martina Nikolić, stručni suradnik psiholog